en helt vanlig j*vla mandag

god kväll!
jo idag var det en helt j*vla vanlig mandag!
massa att mocka i stallet, hästarna gick sadär efter en ledig helg da inte ägarna giter att ta ut dom, stress med Chefen efter att hon övervägt en hel söndag vad vi maste göra bättre, fattades 2 st pga vinterkräksjuka o stress med ägarna da vi inte far ställa ut deras hästar (som dom betalar för att vi ska göra) pga att det är fruset i makren.... suck..........................................................

Oki helt vanlig mandag var det inte heller. Amy mar inte sa bra, har kräkt hela eftermiddag o nu ligger hon o sover. Man blir lite orolig med tanke pa hur det gick förra gangen..... Men far hoppas pa hon sover i natt o är pigg som en lärka i morgon bitti........

AAAaaaahhhhhhhh vad jag är trött pa vintern nu! okey ska inte klaga med tanke pa vad för väder ni har i Sverige men vintern 2009-2010 var verkligen den längsta vingtern jag kan minnas!!!! Gib mir frühling!!!!!!!!!!!!

Nästa vecka ska jag tävla Whipser! min första MSV med henne. Ser jag väldigt mkt fram emot! Äntligen gar tävlingssäsongen igang igen! Nästan sa man saknar pizza o ölvagnen som man nästan knappt kunde se i slutet av förra säsongen...... =D

Till pask kommer pappsen! Det ska bli kul. Var himla längesedan han var här sist... maj förra aret...??!!!
Har vi tur med vädret blir det nog en runda till Holland o kanske vattenskidor...??! (hehehe)

Nä nu är det sängdags.... Har en känsla av att det blir en laaaaaaaaaaaang natt med en kräkande hund o en gnällspik pa varsen sida..... =P

Sköt om dig :-*

Kramar

Citat: "Det hänger inte alltid på hur du ser ut. Se på mig. Jag är stilig som bara den, och jag har inte hittat någon att gifta mig med än."
Brian, 7 år


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!



Har följt din blogg lite till och från.. Hur många veckor är valpen Amy? Det kan vara så att hon är stressad och därför kräker. Det finns ett schema över hur många min per dag en valp ska ha motion, när valpen är 3 månader så är det 10 min, 4 månader 15 min och så vidare. Det är även väldigt viktigt för deras leder.. vanlig lek i trädgården är ok med måttliga mängder! Annars så har du en väldigt trevlig blogg. Hälsningar Amanda

2010-03-10 @ 11:15:01
Postat av: Malin

hej Amanda! Det glädjer mig att du läser mmin blogg... =)

Amy mar bra igen. hon sov hela natten, fick lite mat pa morgonen o därefter var hon i topp trimm igen. Sa förmodligen var det det "torkade kycklingbröstet" som jag gav henne som hon egentligen skulle tugga pa o inte äta upp efter 5 min....... Förmodligen var det för mkt för den lilla magen... amy är i dag 10 vek. Tack sa mkt för "tippsen" försöker verkligen tänka pa att hon inte ska motionera för mkt men inte det lättaste när hon har oändligt mkt energie! =D

sköt om dig

kramar Malin

2010-03-10 @ 15:36:17
Postat av: Anonym

Hej Malin!



Vad skönt att höra att lilla Amy mår bra, mmmm kyckling kan vara ett jävla skit...

Vet precis hur du känner, när jag köpte min första hund så kände jag oxå så. Ett riktigt yrväder var hon, och jag ville bara ge massa motion men hade pratat med veterinären som sa att det är såå viktigt att ta det lugnt med motion. När hon är över 8 månader ca då kan man ge efter. För även om lilla Amy tycker det e skitkul att leka och följa med överallt så vet hon inte riktigt sina begränsningar... Samtidigt ska man inte lämna henne hemma själv, massa att tänka på. Hjärngymnastik av olika slag är minst lika bra. Du vill ju ha henne så länge som möjligt, det blir ens bästa vän!



Kram Amanda

2010-03-10 @ 18:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0