sommar o massa jobb


Hej pa er!

Oj vad iden gar fort ibland.... Nu är det en manaden sedan jag klarade mina prov o avslutade min utbildning! jihhooo för er som inte vet fixade jag det utmärkt o fick till och med utmärklese för fint resultat! Sa i mitten av November blir man inbjuden pa Bal/Gala o far tilldelat utmärklesen "Stensbeck plakett" Är fortafarnde lite stolt...
veckan efter var vi ju hemma i Sverige. Tur hade vi med vädret o en himla mysig helg blev det... Silll, nypotatis o grillat slank ner i magarna, en runda till Stationen o havet han vi ocksa med... men som sagt tiden gar alldeles för fort.. hade gärna hunnit med 100 saker till....

Sen den 1.7 har jag börjat mitt nya jobb. Maste säga att jag trivs ganska sa bra faktiskt! men vi far se... kroppen tar lite av det... efter en arbets dag som idag, 07.00-14.00 (ridning av 7 hästar) därefter dirket hem o ytterilgar 3 hästar... nu har jag precis kommit hem o klockan är 19.30... langa dagar men sa länge solen skiner o allt funkar haller man humöret upp... men ack har jag lite ont över allt.....

Vädret här nere är extremt.... förra helgen hade vi 39 g (!!!!!!!) varmt o pa natten var det över 25 g.. det är helt sjukt.... men som tur har det blivit lite svalare idag med 32 g. men i mandags o i gar hade vi riktigt med oväder.. storm , tornados, aska o hagel... har aldrig varit med om sadana krafter! o det sjuka var igar var vi ute o gick i shorts o linne, solen sken o vi njut av läget... därefter gick vi sakta hemmat o 15 min senare drog ovädret i gang... träd, soptunnor, grenar, parasoller allt lag kors o tvärs... brandbilar, ambulanser, poliser far o for överallt.... mkt märkligt....

naja, peppar-peppar var det trotsdem inte värre......

nu ska ja äta pannkakor!

hej hej 

Citat: "A hippie is someone who looks like Tarzan, walks like Jane and smells like Cheeta."
Ronald Reagan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0