mocka skit men ingen gödselhög, j*vla mög!!

Hej!

ush har ingen alls lust att skriva idag.... vet väl att när jag väl börjar blir de nog mst bara trakigt, deprimerande o irriterat.

men jaja... denna veckan är i alla fall över nu. tack o lov men de lär nog inte bli bättre nästa vecka ända. Pa söndag ska ju hela "anläggningen" börja... hyran kommer att höjas, service är tillgängligt mot betalning, o mockning 6 dag i veckan. Ok hyran kan man väl inte säga ngt om, service ja ok, vill man betala för att vi ska ställa ut hästen i hagen sa far man väl göra de o mockning är ju jätte bra varje dag. Sa ja nu kommer vi till mitt/vart problem. Anläggning är pa 90 boxar, tva ridhus, skrittmaskin, o en massa byggarbete för tillfället. Alltsa det är ganksa stort o rörigt för tillfället. Sa i onsdags skulle vi börja med att mocka varje dag. super, men var är containerna???????? Nä dom har inte kommit än... dom kommer ngn gang nästa vecka. Sa vi maste da mocka med skottkärra (sma) i en vecka.... Ok o nu tänker ni men de e väl inga problem, men ok 70 fulla boxar, minst en skottkärra pa box, tre som jobbar o 200 m till gödselhögen. ok men inte nog med det, för där finns ingen väg till gödsel högen för tillfälllet........ ????!!!!!!! sa vi maste da tippa ut skiten i en annan box... toppen!!!!!
Idag började vi klockan 8.00, jag mocka 40 boxar o ströde lika sa, underiden jag gjort 20 boxar hade marcel mockat 5...... o victor gör sin grej... Klockan 12.00 (egentligen ledig för dagen) var vi färdiga med stallet... efter det skulle jag rida tre hästar..... vilket motsvarar 4 tim övertid som jag inte far tillbaka.... (som ni märker är jag lagom glad  dag) ............. 
Vad jag egentligen vill säga att mitt humör sjunker ganska kraftigt när chefn tänker sa langt som näsan räcker, man själv maste göra allt jobb för ingen annan gör de, o man har ingen tid till hästarna.....!!!! sa bara star i en box hela dagarna men dom är ju inte sa viktiga.................. eller...??????sopa o göra rent är ju mkt viktigare...(o visst de är viktigt jag vet men varför anställer man inte mer folk till att göra de........??)  
när jag väl kom hem var jag lagom sur o ledsen... Kim svar blev bara att ja: da maste du ju prata med ägarna till hästarna att du inte hinner mer att rida....... men halla?? varför gör jag en beridarutbildning? för att lära mig mocka o sopa.... men vilket som, tyvärr förstar inte kim min situation o förmodligen inte ni heller.....ja var helt utmattad o förstörd o kim gör som han brukar, är tyst o gar... 3 tim senare kommer han hem glad i vagen o tror att allt är bra....

skit samma.... trevlig helg!
KRAM


Citat:Det som börjar bra slutar dåligt, det som börjar dåligt slutar ännu värre.

Kommentarer
Postat av: Ylva Olin

Hej!

Jag vill läsa något positivt!

Joakim säger alltid till mig Tänk positivt!

Lätt för han att säga.

Ylva

2009-03-02 @ 22:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0