ren visdom....

hej hej! Idag bara regnar det o regnar o regnar... blä blä blä!!! sa trakigt! men men inte mycket att gör at... nu var det nagra dagar sedan jag skrev sist! onsdags senast eller???? oki, sa sen sist har det hänt lite faktiskt! i torsdags fick jag min "födelsepresent" av kim. Det blev en runda till Oberhausen där Kim tyckte jag skulle köpa lite fina underkläder... Sluta med en massa fin och Kim fortsatte sedan med ett leende pa läpparna och sag plötsligt mycket mer framemot kvällen... hhmm..?? Därefter fortsatten vi till metronom teatern. Det blev en stor show i nästan 2 tim där Blue man Group showade.. Herrugud säger jag bara, vilken show!!! Bästa jag sett pa mycket länge..kortfattat- en riktigt rockshow med tre blaa killar som spelade trummor pa massa olika saker o bara roade pupliken! Helt underbart var de!! (kolla in pa youtube.com o sök pa blue man group) Pa fredagen begav vi oss till grannhuset- bion, där vi (Tobi, Nicole, Tobis mamma, Kim o Jag) kollade pa Mamma Mia. Bra film faktiskt. Hade inga förväntningar över huvudtaget da jag inte alls känner till storyn men de var en fin historia =) med alla ABBA latarna...(kändes dock lite lustigt när Stellan Skarsgard kom in seglande i Grekland med svensk flagga där bak o pratade tyska i en svenska ABBA historia... ...) I gar hönde inte sa mycket.. Jag red o kim spelade match... Senare pa kvällen la vi oss pa soffan och slog pa nya filmen Narnia- prins Caspian.... orkade inte riktigt halla mig vaken hela vägen sa slutet far jag se ikväll! Idag var vi uppe i ottan! Kim har fotbolls turnering i dag sa det fick bli att Malin fick ga upp o köra i morse sa jag kunde ha en bil under dagen... akte sedan till stallet o red alla hästarna... Whisper börjar äntligen ga at rätt hall o Chess börjar fa upp humöret igen! sa slut tjatat för i dag... ha en skön söndag! o sa lite visdom fran barn som kanske är bra att ha i bak fickan... "Be aldrig din treåriga lillebror att hålla en tomat." "Du kan inte tilltro hundar att vakta din mat." "Nys inte då någon håller på och klipper ditt hår." "Valpar har dålig andedräkt även efter de har ätit en ask med halstabletter." "Håll aldrig en katt då någon sätter på dammsugaren." "Skolmat fastnar på väggar." Min favorit: "Du kan inte gömma en bit broccoli i ett glas med mjölk." o sist men inte minst!:"Bär inte polkagrisrandiga trosor och vita shorts. Det spelar ingen roll hur söta trosorna är, gör det inte!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0